Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

Οι Κυριακές στην Κατερίνη

Αναπολώντας στιγμές από τον Πιερικό στα τέλη της δεκαετίας του 1970, στη δεκαετία του 1980 και στις αρχές του 1990, μένει χαραγμένη στη μνήμη μου η προετοιμασία που γινόταν όλη την εβδομάδα για τον αγώνα του Πιερικού την Κυριακή στην Κατερίνη. Αυτήν την ημέρα είχαμε την κορύφωση της έντασης και της αγωνίας που διαρκούσε όλη την εβδομάδα.Μικρό παιδί θυμάμαι, με το που ερχόταν η Δευτέρα, αμέσως μετά το εκτός έδρας παιχνίδι, ρωτούσα τον πατέρα μου με ποιόν παίζουμε την Κυριακή για να κόψω χαρτάκια, να δοκιμάσω την καραμούζα μου, να καθαρίσω το κασκόλ μου. Ένα κασκόλ που έβαλα την μάνα μου σε ηλικία δέκα ετών να μου το πλέξει, ένα κουτάκι άσπρο, ένα μαύρο, σε πλήρη στοίχιση.
Η Κατερίνη, εκείνες τις περιόδους, μιλούσε μόνο για Πιερικό. Ζούσε για τον Πιερικό. Κατερίνη, Πιερικός και μπάλα ήταν ένα και το αυτό.
Όταν έφτανε το βράδι του Σαββάτου και έπεφτα να κοιμηθώ, ύπνος δεν με έπιανε καθώς μετρούσα λεπτό-λεπτό το χρόνο για να ξημερώσει η Κυριακή, ημέρα που θα πήγαινα στο γήπεδο, να χαρώ την ομάδα, να δω ποδόσφαιρο.
Μαθητής στο γυμνάσιο, όταν μπορούσα και χωρίς τη συνοδεία του πατέρα να πηγαίνω στο γήπεδο, ξεκινούσα από την άλλη άκρη της πόλης, την παλιά μου γειτονιά (εκπαιδευτήρια Παπαδημητρίου, για τους παλιούς), με τα πόδια για να δίνω μια γλυκιά παράταση στην αγωνία και τη χαρά μου. Κάθε αγώνας του Πιερικού ήταν και είναι σαν το πρώτο ραντεβού με μια γυναίκα. Έρωτας, αγωνία και λαχτάρα. Δεν λησμονούνται οι ατέλειωτες παρέες που συναντούσα στο δρόμο καθώς μια μεγάλη πλειοψηφία φιλάθλων μετέβαινε στο στάδιο με τα πόδια. Μόλις έφτανα στην Τερζοπούλου και αντίκριζα από απόσταση τα δέντρα, τις λεύκες του γηπέδου μια ανατριχίλα έλουζε το κορμί μου. Για μένα το γήπεδο του Πιερικού ήταν κάτι το ιερό. Από τα δέντρα μέχρι και τα δίχτυα, τα πάντα αποτελούσαν κομμάτι της αγαπημένης ομάδας μου.
Όταν έμπαινα στο γήπεδο η χαρά μου δεν περιγράφονταν. Σπάνια οι κερκίδες δεν ήταν γεμάτες. Τους ποδοσφαιριστές τους ήξερα, έναν-έναν. Ακόμη και τα τραγούδια που παίζονταν στην ανάπαυλα του ημιχρόνου είχαν αποτυπωθεί μέσα μου. Σε κάθε παιχνίδι του Πιερικού στην Κατερίνη, με το σφύριγμα της λήξης, είτε χάναμε, είτε κερδίζαμε, εμένα με έπνιγε ένας κόμπος στο λαιμό γιατί θα έπρεπε να περάσουν δεκαπέντε ημέρες για να ξαναδώ την Πιερικάρα μου. Δεν μπορεί να φανταστεί κανείς πως αισθανόμουν όταν είχαμε τα δυο συνεχόμενα εντός έδρας ματς. Ο Πιερικός για μένα δεν τελείωνε την Κυριακή. Είχε συνέχεια στη ζωή μου. Και έχει και σήμερα. Γιατί όπως λένε, οι πρώτες αγάπες δεν ξεχνιούνται.
Εύχομαι ανάλογη αγάπη για τον Πιερικό να βιώσουν και τώρα τα παιδιά του δημοτικού, του γυμνασίου, του λυκείου. Ως Σ.Φ.Ι.Π. οφείλουμε να τους δώσουμε τα κατάλληλα κίνητρα για να γευτούν, με υγιή τρόπο, την ουσία του ποδοσφαίρου, την ιδέα του Πιερικού, καθαρίζοντας το μυαλό τους από κάθε εικόνα βίας και ντροπής των γηπέδων.Οι Κυριακές στην Κατερίνη έγραψαν και γράφουν ιστορία και όσο υπάρχει Πιερικός θα έχουν ιερό χαρακτήρα.

Γιάννης Τσαπουρνιώτης

6 σχόλια:

  1. Εγραψες φιλε!Ατυχοι εμεις οι νεοτεροι που δεν τα ζησαμε αυτα και ουτε θα τα ζησουμε,τυχεροι εσεις οι ανω των 40 που τα ζησατε.Σαν μαθητης Λυκειου θα ηθελα να μαθω αν ο ΣΦΙΠ ετοιμαζει κατι καλο για τους μαθητες και τους εκπαιδευτικους της Πιεριας μιας και τα 50χρονα πλησιαζουν.Καλο θα ηταν να σκεφτειτε να "πλασαρετε" κατι καλο και εξυπνο ωστε να μαθουν την ιστορια αυτης της τεραστιας ομαδας ακομη και αυτοι που δεν ξερουν απολυτως τιποτα..Λυπαμαι οταν στο σχολειο μου στο οποιο φοιτουν περιπου 800 μαθητες και μαθητριες, αυτοι που ειναι Πιερικοι ειναι το πολυ 15 ατομα.Ας προσπαθησουμε να τους κανουμε περισσοτερους..50 ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΕΡΙΚΟΣ-50 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φανταστικό άρθρο!Σε αυτές τις ηλικίες η προσμονή του γηπέδου έχει κάτι το μαγικό.Κρίμα που τα παιδιά σήμερα δεν ξεκινάνε με παρόμοιες εικόνες που άλλοι λίγο άλλοι πολύ ζήσαμε στο παρελθόν.Γι' αυτό παρά την ηλικία τους ,όσα βλέπω στο γήπεδο,τα θεωρώ ήρωες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ήμουνα γυμνασιόπαιδο και γυρνούσα στο σπίτι μου, από αγώνα του Πιερικού μας.
    Στο δρόμο έκανα τους υπολογισμούς μου για τους βαθμούς που πήρε και που ήθελε η ομάδα μας στη συνέχεια του πρωταθλήματος.
    Τότε ένας γείτονας μεγαλύτερος μου, με κοίταξε με περιέργεια και με ρώτησε:
    Γιωργάκη τι χειρονομίες είναι αυτές που κάνεις;
    Μόνος σου μιλάς;
    Κι εγώ ο έρμος τι να του πω, αφού όντως χειρονομούσα και παραμιλούσα απ' τον ενθουσιαμό μου για τον Πιερικό μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αναμήσεις μια ζωής. Ιερές στιγμές...
    Αναμνήσεις διαφορετικές ίσως για τον καθένα μας. Όταν ξαναφέρνουμε όμως κάποια πράγματα στη μνήμη μας, όλοι συμφωνούμε σ' ένα πράγμα. Ο Πιερικός απετέλεσε σημαντικό κομμάτι της ζωής μας...
    Λόγω μη εντοπιότητας, έχω διαφορετικές ως προς την επιφανειακή όψη αναμνήσεις. Θυμάμαι ολοζώντανα για παράδειγμα την μυρωδιά της άμμου του Περιστερίου, όταν η υδροφόρα του Δήμου κατάβρεχε πριν τον αγώνα του '75 το γήπεδο. Θυμάμαι μια βδομάδα αργότερα την μυρωδιά του χορταριού του Καραϊσκάκη. Θυμάμαι μετά τα ματς να πηγαίνω έξω από τα αποδυτήρια και να περιμένω πότε θα βγουν τα ινδάλματά μου να τους δω. Να τους δω να βγαίνουν και να φορτώνουν τους σάκκους στο ναυλωμένο λεωφορείο του ΟΣΕ με τον πινακίδα ΠΙΕΡΙΚΟΣ στο παρμπρίζ.
    Τα χρόνια περνούσαν, το λεωφορείο του ΟΣΕ έγινε πρακτορείο ταξιδίων "Τράντης" αργότερα, αλλά το συναίσθημα ποτέ δεν άλλαξε...
    Αυτό που ένιωθα εκείνες τις Κυριακές, παρέμενε το ίδιο με την πάροδο των ετών.
    Μπορεί να είναι διαφορετικές οι αναμνήσεις μας, αλλά από πλευράς συναισθήματος είμαι σίγουρος ότι είναι ίδιες. Άλλωστε έχουν κοινό παρονομαστή. ΠΙΕΡΙΚΟΣ λέγεται...

    Νά σαι καλά ρε Γιάννη, που έχεις τον τρόπο και μας βγάζεις έτσι χύμα τα εσώψυχά μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν το ξέχασα. Χρωστάμε και μιαν απάντηση στον φίλο τον Γιώργο.
    Υπάρχει μια ιδέα φίλε, για έκθεση φωτογραφίας σε σχολεία της Κατερίνης. Κάτι τέτοιο προϋποθέτει βέβαια και την συμμετοχή άλλων φορέων, εκτός ΣΦΙΠ. Η ιδέα αυτή θα πέσει στο τραπέζι, όταν όλοι οι εμπλεκόμενοι βρεθούμε να συζητήσουμε για τις εκδηλώσεις των 50 χρόνων.
    Όπως καταλαβαίνεις, αν κάνουμε κάποια τέτοια έκθεση, καλό θα είναι να παρευρίσκονται παίκτες της ομάδας, εν ενεργεία και παλαίμαχοι, για να δώσουν ένα πιο ζωντανό τόνο, πιο άμεσο.
    Κάνε υπομονή λοιπόν, πιστεύω να τα καταφέρουμε. Άλλωστε η νεολαία είναι το μέλλον, και η προβολή της Ιστορίας στη νεολαία μας είναι ο μοναδικός τρόπος να ξανακάνουμε δυνατό τον Πιερικό, και να τον επαναφέρουμε εκεί που του αξίζει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΣΤΟ ΠΑΖΛ ΤΩΝ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΚΟΜΜΑΤΙ "ΔΕΝΕΙ" ΜΕ ΤΟΥ ΚΡΟΝΙΟΥ. ΣΤΗΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΠΟΥΛΜΑΝ ΤΟΥ ΤΡΑΝΤΗ ΕΙΔΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΟΥ ΙΝΔΑΛΜΑΤΑ.ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΑΓΙΚΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΑΔΗΜΟΝΙΑΣ-ΑΓΩΝΙΑΣ ΚΑΙΠΡΟΣΜΟΝΗΣ ΟΤΑΝ ΕΠΑΙΡΝΑ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΛΑΡΙΣΣΗΣ. ΕΠΑΙΡΝΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥΝΟ ΤΡΑΙΝΟ ΓΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗ.ΣΧΕΔΟΝ ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΓΙΩΡΓΟ. ΛΙΓΟΣ ΥΠΝΟΣ ΠΟΛΥ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΙΕΡΙΚΟ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΤΣ,ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΑΛΟ.
    ΑΞΗΜΕΡΩΤΑ ΦΤΑΝΑΜΕ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ.ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ-ΑΓΟΥΡΟΞΥΠΝΗΜΕΝΟΣ- ΕΛΕΓΕ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΤΑΚΑ."ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ Η ΚΑΤΕΡΙΝΗ ΡΕ ΚΩΣΤΑ.! ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ.ΜΟΝΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ "ΟΛΥΜΠΟΣ".ΩΡΕΣ ΑΤΕΛΕΙΩΤΕΣ ΩΣΠΟΥ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΕΙ Η ΠΟΛΗ,ΝΑ ΒΡΕΙ ΡΥΘΜΟ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.ΤΟΤΕ,ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ,ΕΜΠΑΙΝΑΝ ΚΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΣΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ. ΕΚΤΟΣ,ΒΕΒΑΙΑ, ΑΠΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΑΔΕΣ ΚΙ ΕΦΗΒΟΥΣ Ή ΛΙΓΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΠΟΥ ΖΟΥΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΑΓΩΝΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΒΔΟΜΑΔΑ.ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ.
    ΑΧ ΠΟΣΕΣ ΘΥΜΗΣΕΣ ΜΟΥ ΞΥΠΝΑ ΑΥΤΟΣ Ο ΧΩΡΟΣ.ΠΟΣΕΣ ΛΑΧΤΑΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ, ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΖΕΨΩ 10ΑΡΙΚΟ-10ΔΕΚΑΡΙΚΟ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΟΥ ΤΡΑΙΝΟΥ,ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΕΝ ΕΦΤΑΝΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΚΙ ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΕΤΡΩΓΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΜΟΛΙΣ ΕΠΕΣΤΡΕΦΑ.ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΜΩΣ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ ΗΜΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΕΙΔΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ,ΓΙΑΤΙ ΜΥΡΙΣΑ ΤΟΝ ΑΕΡΑ ΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΓΙΑΤΙ ΕΝΟΙΩΣΑ ΤΗΝ ΑΥΡΑ ΤΟΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟΥ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΟΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ.ΤΟΥ ΠΙΕΡΙΚΟΥ ΜΑΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή